top of page

חונקי כמרים ברוטב סויה וסילאן עם טופו, ערמונים וקשיו

אמנם המתכון הזה לא שלי אבל הוא כל כך מושלם שהייתי חייבת לשתף אותו אתכם/ן גם כאן!

המתכון מתוך הבלוג הנהדר 'לא על החסה לבדה' של נופר יערי יונאי והוא מוכר לי כבר ממזמן, הרבה לפני שחשבתי לייצר את הפסטה עבורו בעצמי :-) מי שלא מכיר/ה את הבלוג, זה הזמן! כל מתכון משם יוצא יותר מוצלח מהשני, נסו את 'לחמניות ביס עם הפתעה' בתור התחלה ואת המתכון הנוכחי כמובן!

*קישור למתכון המקורי בסוף הפוסט

 

טיפ - טופו 👇


מי שעדיין לא התנסה/תה בטופו וגם מי שכבר כן, ישנם מספר טיפים ששווה להכיר:


~ קיים מגוון רב של חברות טופו בשוק וזה מעולה! באופו אישי, אני מעדיפה את הטופו של משק ווילר או טופו קדיתא (ישנם הפרשי מחירים ביניהם ולעומת קדיתא, את הטופו של ווילר ניתן להשיג כמעט בכל סופר).

~ מרגע פתיחת האריזה של הטופו יש לאחסן אותו בקופסה אטומה, מכוסה במים למשך כשבוע (יש להחליף את המים פעם ביום-יומיים כדי לשמור על טריותו).

~ כאשר רוצים להשתמש בטופו, תחילה שוטפים אותו מעט מתחת לברז, פורסים לפרוסות ומייבשים במגבת נקייה (לקפל את המגבת על הפרוסות וללחוץ מעט לספיגת כל הנוזלים).

~ לאחר שעשינו זאת, נחתוך לקוביות או כל צורה אחרת שנרצה - במקרה של המתכון הזה אני חותכת לקוביות של בערך 1 ס"מ.

~ לשלב הבא יש שתי אסכולות:

1. אסכולת המרינדה - אסכולה זו טוענת שיש להשרות את הטופו במרינדה שאוהבים למשך זמן ארוך ככל הניתן, אפילו למשך הלילה וכך הטופו יספוג ויקבל את הטעמים הרצויים. את האלטרנטיבה הזו אני מעדיפה במתכוני אפייה ופחות במתכוני הקפצה, מכיוון שכך הטופו יוצא קצת פחות פריך וקראנצ'י.

2. אסכולת ההקפצה הטובה - אסכולה זו מעדיפה להקפיץ את הטופו בנפרד משאר רכיבי המתכון, עם מעט שמן במחבת טובה עד לצריבה איכותית שלא תשאיר אף פאה לבנה (או לחילופין - טיגון עמוק). רק לאחר מכן, להוסיף את המרינדה או התבלינים למחבת ולתת לטופו לספוג את הטעמים ולהפוך מצופה בשכבה עסיסית וטעימה.

מה אני מעדיפה? כאמור, כאשר אני מתכננת שהטופו ייכנס לאפייה, אעדיף את האסכולה הראשונה. בכל מקרה של הקפצה, בהחלט אעדיף את השניה :-)

 

ניגש למתכון!



 

רכיבים


1 חבילה חונקי כמרים - איזה צבע שאוהבים!

150 גרם טופו (חצי חבילה סטנדרטית)

1 בצל ענק אחד / 2 בינוניים

3-4 גבעולי בצל ירוק

1 חבילת ערמונים בואקום

חופן עירית קצוצה להגשה (לא חובה, אבל מוסיף צבע וטעם מרענן)


למרינדה:


1/4 כוס רוטב סויה איכותי

1 כף גדושה סילאן ללא תוספת סוכר

1 כף שמן שומשום

1/2 כפית סוכר חום

1 שן שום קצוצה/כתושה

חופן אגוזי קשיו טבעיים (לא קלויים) שבורים קצת

 

הכנה


~ לייבש את הטופו היטב, למעוך מעט בתוך מגבת הנקייה כדי לסחוט היטב את הנוזלים.

~ במקביל - להרתיח מים בסיר גדול יחד עם כפית שטוחה מלח עד לבעבוע

~ לערבב יחד בקערה את כל רכיבי המרינדה

~ לחתוך את הטופו ולהשרות/לא להשרות במרינדה (זוכרים על מה דיברנו? 👆)

~ לקצוץ את הבצל לרצועות גסות ולטגן במחבת נון סטיק איכותית ורחבה עד שהוא מתחיל להתקרמל ולהשחים.

~ בינתיים לקצוץ את הבצל הירוק והערמונים.

~ להוסיף את הערמונים (ללא הבצל הירוק) ולטגן יחד עם הבצל המקורמל במחבת עוד כשתיים-שלוש דקות.


~ טופו:

1. במידה ובחרנו להשרות אותו במרינדה - אגב, ההמלצה להשרות מראש, אפילו למספר שעות. להוציא את הטופו מההשריה ואת שאר המרינדה לשמור בצד. לשים במחבת נקייה 2-3 כפות מהמרינדה ולהוסיף את הטופו ופיסות השום והקשיו מהמרינדה. לטגן את הטופו עד שהוא משחים ונחרך קצת מכל הכיוונים. מומלץ להוסיף מדי פעם כף או שתיים מהמרינדה למחבת - הטופו ישתה אותה ויקבל טעם נפלא. אל תשתמשו בכל המרינדה, מאחר שנצטרך אותה לרוטב הסופי. 

2. במידה ובחרנו *לא* להשרות במרינדה - לשים מעט שמן במחבת נקייה (אפשר לטגן את הטופו כמה דקות לפני הבצל ולחסוך מחבת) ולהקפיץ את הטופו עד שנצרב היטב מכל הכיוונים.


*** אם המים בסיר המיועד לפסטה רתחו, להוסיף את הפסטה ולבשל עד שכל חונקי הכמרים צפים, לסנן. אם כל שאר הרכיבים מוכנים במחבת, אפשר להוסיף ישירות. אם עדיין לא, להשאיר במסננת (לא לשטוף) אך לערבב עם מעט שמן כדי שלא יידבקו.


~ כשהטופו והפסטה מוכנים, להוסיף אותם למחבת של הבצל והערמונים, להוסיף את הבצל הירוק ולשפוך את שארית המרינדה. לערבב היטב למשך דקה-שתיים עד שכל הטעמים נספגים בפסטה.

~ לטעום ולוודא שיש מספיק רוטב. אם אין מספיק, להוסיף עוד סויה וסילאן ומערבבים שוב.


~ להגיש בצלחת עמוקה ויפה :-) עקרונית זו מנה לשניים - שלושה אנשים אבל אני מזהירה מראש! אין שום בעיה להמשיך לזלול ולזלול ולזלול...

 

לא לשכוח לבקר בבלוג של נופר לא על החסה לבדה!

ישירות למתכון המקורי המלווה בתמונות מדהימות של שלבי ההכנה: https://goo.gl/xnxUXT

 

בתאבון! 😋

707 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page